”Εβδομάδα Τάξης”-Μια ανάσα ξεκούρασης και δημιουργίας μέσα στο σχολείο

Από τότε που η μεγάλη μου κόρη πήγε δημοτικό και για τρεις συνεχείς χρονιές, μιας και τώρα τελειώνει την τρίτη τάξη, παρακολουθώ έναν καταπληκτικό θεσμό που εφαρμόζουν στο σχολείο τους. “Την Εβδομάδα Τάξης” που αγκαλιάζει και τις έξι τάξεις του σχολείου με μοναδικό τρόπο. Πριν λίγες ημέρες ολόκληρώθηκε για τα τριτάκια ο θεσμός αυτός και μπορώ να σας δώσω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της διαδικασίας.

Λίγα λόγια για τον θεσμό

Ο θεσμός της «Εβδομάδας τάξης», είναι ένας δημιουργικός και συμμετοχικός θεσμός που αφορά και τις έξι τάξεις του σχολείου. Δηλαδή από το Νοέμβριο και μετά, κάθε τάξη και για μια εβδομάδα που ορίζουν οι δάσκαλοι, πραγματοποιεί «διαφορετικές» συλλογικές δραστηριότητες με παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό περιεχομένο.  Θα έλεγα ότι είναι μια ανάσα ξεκούρασης και δημιουργίας μέσα στο σχολείο, μιας και η διδασκαλία και η παράδοση των μαθημάτων σταματάει για λίγο να γίνεται με την αυστηρή της μορφή και δίνει τη θέση της σε μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας, κάποιες φορές και έξω από την αίθουσα.

Τα παιδιά και οι δάσκαλοι της κάθε τάξης ζουν την καθημερινότητα του σχολείου μ’ έναν «διαφορετικό τρόπο». Η παράδοση των μαθημάτων σταματά, τεστ και διαγωνίσματα επίσης παύουν και δίνουν τη θέση τους σε συζητήσεις μέσα στην τάξη ,προβολή ταινιών αναλόγου ενδιαφέροντος, αφήγηση κάποιου βιβλίου. Μπορούν επίσης, εφόσον υπάρχουν οι προυποθέσεις, να ξετυλίξουν και τις μαγειρικές του ικανότητες φτιάχνοντας κάποια αλμυρά ή γλυκά εδέσματα με τα χεράκια τους, τα οποία γευόμαστε κι εμείς. Κάποιες φορές βάζουν στο πρόγραμμά τους έναν κοντινό περίπατο για επιπλέον ξεκούραση και χαρά. Η κάθε ημέρα είναι διαφορετική καθώς οργανώνουν το πρόγραμμά τους με γνώμονα την ψυχαγωγία, τη χαρά και τη μάθηση.

Παρακάτω θα εξηγήσω αναλυτικά τί περιελάμβανε η κάθε ημέρα της εβδομάδας για την τρίτη δημοτικού.

Η κάθε τάξη έχει δικό της πρόγραμμα και δραστηριότητες ανάλογα με την περίοδο που διανύουμε. Αν λόγω χάρη έναι κοντά στα Χριστούγεννα ή το Πάσχα τό θέμα δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων είναι ανάλογο . Επίσης μπορεί να τιμήσουν ας πούμε, την άνοιξη ή κάποιο άλλο γεγονός.  Για όλους όμως, μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι περίοδος ξεκούρασης, ηρεμίας, ανατροφοδότησης και χαράς.

Και κάτι ακόμη!!!

Το ίδιο ισχύει και για τους γονείς. Καθώς τα παιδιά παύουν για λίγο το διάβασμα στο σπίτι υπάρχει χρόνος για κοινή διασκέδαση και δράση. O χρόνος που αφιερώνουν για τη μελέτη τους στο σπίτι είναι πλέον ελεύθερος χρόνος όπου γονείς και παιδιά έχουν την ευκαιρία να σμίξουν, να παίξουν, να περάσουν ποιοτικό χρόνο μαζί. Ορισμένες από τις δράσεις που ετοιμάζουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μέσα στο σχολείο έχουν τη χαρά να παρακολουθήσουν και οι γονείς και να θαυμάσουν τα επιτεύγματά τους.
Ο θεσμός της ”Εβδομάδας τάξης” έχει ήδη καθιερωθεί στη συνείδηση όλων μας, ως σημαντικός ψυχαγωγικός και εκπαιδευτικός χρόνος. Είναι μια εμπειρία που βιώνουμε με πολύ θετικότητα και χαρά και περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τα αποτελέσματά της.
Για την Τρίτη τάξη του δημοτικού ο θεσμός πραγματοποιήθηκε την τρίτη εβδομάδα του Μαϊου από τις 20 μέχρι τις 25 και το πρόγραμμά τους είχε ως εξής:

ΔΕΥΤΕΡΑ 21/5
Η εβδομάδα τους ξεκίνησε με πολλή μυθολογία. Το πρωί διαβάσανε από το βιβλίο «Η ελληνική μυθολογία σε παραμύθια για παιδιά» μερικούς από τους πιο γνωστούς μύθους και στη συνέχεια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία τους ίδιους αυτούς μύθους να τους απολαύσουν δραματοποιημένους μέσα από τη θεατρική παράσταση «Παίζοντας με τους μύθους».
ΤΡΙΤΗ 22/5 
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών, τα παιδιά παρουσίασαν τις τάξεις τους στου υπόλοιπους συμμαθητές τους, οι οποίες φέτος είχαν ονόματα δανεισμένα από χώρες, όπου η αγγλική είναι η επίσημη γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα, στο Αμφιθέατρο του σχολείου, είδαν παρουσιάσεις και έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τον πολιτισμό, τις πόλεις και τα αξιοθέατα των ακόλουθων χωρών: England, Scotland, Ireland, Wales, Australia και U.S.A.
ΤΕΤΑΡΤΗ 23/5
Μια ακόμα ημέρα αφιερωμένη στην ελληνική μυθολογία που τόσο αγάπησαν φέτος. Με θέμα: «Τα ειδώλια αλλιώς» και με πολλή φαντασία και έμπνευση έφτιαξαν τα δικά τους ξεχωριστά ειδώλια τα οποία παρουσίασαν όλα μαζί συγκεντρωμένα και σε εμάς τους γονείς, στο προαύλιο του σχολείου όπου μαζευτήκαμε για τη μικρή γιορτή τους.
ζωγραφιά
‘ειδώλια αλλιώς’
Η ζωγραφιά της Μαρίας

ΠΕΜΠΤΗ 24/5                                                                                                                                                              Η ημέρα ξεκίνησε στην κουζίνα του Σχολείου . Δημιούργησαν γλυκές κι αλμυρές νοστιμιές τις οποίες απολαύσαμε την ημέρα της γιορτής και ομολογώ ότι τα cookies τους, τα τοστάκια τους και ο καφές τους ήταν πεντανόστιμα. Αργότερα, μετά τις γλυκοδημιουργίες παρακολούθησαν κινηματογραφική ταινία αφιερωμένη στα ταξίδια, όπως ήταν και το φετινό θέμα της Έκθεσης Βιβλίου.
«Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες» λοιπόν, στο Αμφιθέατρο του Σχολείου. Χαρήκανε το βιβλίο, απόλαυσαν και την ταινία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/5                                                                                     
Την τελευταία ημέρα της εβδομάδας, παιδιά και δάσκαλοι υποδέχτηκαν τους γονείς στη μεγάλη αυλή όπου μας έπαιξαν ολοκαίνουρια παιχνίδια που κανείς δεν τα ήξερε. Πώς τα κατάφεραν; «Μπέρδεψαν» μερικά από τα πιο γνωστά παραδοσιακά παιχνίδια με τη μυθολογία. Το αποτέλεσμα άρεσε σε όλους, προκαλώντας πολύ γέλιο με τα καμώματά τους.

Τα παιχνίδια ήταν:

  •  «Τρωικός πόλεμος»
    Βασισμένος στα αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα.
    Υπήρχαν δύο ομάδες. Τρώες με βασιλιά τον Πριάμο και Αχαιοί με βασιλιά τον Αγαμέμνονα . Ο παρουσιαστής διάλεγε το βασιλιά που έλεγε το όνομά του και το τύμπανο ηχούσε για την έναρξη του γύρου. Οι στρατιώτες πηγαινοέρχονταν πίσω από τους βασιλιάδες και όταν ηχούσε από το τύμπανο η λήξη, όποιος βασιλιάς είχε τους περισσότερους δικούς του στρατιώτες πίσω του, ήταν ο νικητής . Αν κάποιος στρατιώτης κουνιόταν όταν τελείωνε το χτύπημα του τυμπάνου έβγαινε έξω από το παιχνίδι. Όλοι οι παίχτες κρατούσαν ταμπελάκια με το όνομα Τρώες ή Αχαιοί.
  •  «Πολύφημος»
    Βασισμένο στην τυφλόμυγα.
    Ο Κύκλωπας είχε δέμενα τα μάτια του με ένα μαντήλι. Ξεκινούσε το τύμπανο να χτυπά και αυτός προσπαθούσε να πιάσει κάποιο από τα παιδιά που απλώνονταν στο χώρο. Όποιος πιανόταν πήγαινε πίσω του και ακολουθούσε την ουρά του κύκλωπα. Ο τελευταίος που έμενε ήταν ο  νικητής και φυσικά ήταν ο Οδυσσέας .
  •  «Λαβύρινθος»
    Ο Μινώταυρος στον λαβύρινθο, βασισμένο σε μαθήματα οδικής κυκλοφορίας.
    Τα παιδιά είχαν πάρει διάφορες θέσεις στο χώρο σχηματίζοντας διάφορες διαδρομές και δύο παίχτες με κλειστά τα μάτια, που καθοδηγούνταν από άλλους δύο για να στρίβουν δεξιά, αριστερά ή ευθεία, κινούνταν μέσα στο χώρο. Ο Μινώταυρος κινηγούσε να πιάσει το Θυσέα και ο Θησέας προσπαθούσε να βρει την έξοδο από τον λαβύρινθο . Νικητής, πότε ο θησέας πότε ο Μινώταυρος.
  •  «Ο Ερμής παράκουσε»
    Βασισμένο στο παιχνίδι ‘σπασμένο τηλέφωνο’.
    4 σειρές από 4 παιδιά . Μια φράση από 4 λέξεις και το παιχνίδι άρχισε με πολύ γέλιο καθώς η φράση που σχηματιζόταν στο τέλος ήταν για γέλια και για κλάματα.

Έτσι λοιπόν τελείωσε για άλλη μια χρονιά αυτή η υπέροχη “Εβδομάδα Τάξης”. Μια εβδομάδα ξεκούρασης και ψυχαγωγικής δημιουργίας μέσα στο σχολείο. Παιδιά, δάσκαλοι και γονείς το ευχαριστηθήκαμε!!! Κάναμε ένα μικρό διαλλειμα από την καθημερινότητα, ανασυντάξαμε δυνάμεις, γεμίσαμε όμορφα συναισθήματα και προχωράμε για άλλα!!!

 

[contact-form subject=”Θέλετε να ενημερώνεστε για καθετί καινούργιο; Συμπληρώστε όνομα και email για να μην χαθούμε.”][contact-field label=”Όνομα” type=”name” required=”1″][contact-field label=”Email” type=”email” required=”1″][contact-field label=”Μήνυμα” type=”textarea”][/contact-form]

Σχολιάστε